RES is moderne ruilhandel
die consumenten meer koopkracht en
handelaars extra omzet geeft
Wat is RES?
RES – opgericht in 1996 – organiseert moderne ruilhandel en richt zich voornamelijk naar de lokale economie. In het RES-netwerk zijn meer dan 2.000 ondernemers uit alle mogelijke sectoren en 15.000 consumenten actief. Als handelaar brengt het RES-netwerk snel en efficiënt nieuwe klanten en dus extra inkomsten. De ervaring leert dat 3 tot 5 % meer omzet reëel is. Als consument geniet je telkens van fantastische kortingen bij het aankopen van RES-punten, dewelke je nadien kan spenderen bij alle handelaars van het RES-netwerk.
Waarom RES?
Handelaars
Voor de handelaars biedt RES een platform om nieuwe klanten aan te trekken, die je anders niet zouden bereiken. Deze nieuwe klanten komen speciaal naar jouw zaak omdat ze een gedeelte met RES kunnen betalen. Nadien kan je zelf op jouw beurt je RES spenderen binnen het netwerk. Dit motiveert de deelnemende handelaars en ondernemers van het RES-netwerk meer zaken met elkaar te doen. Het unieke korting systeem voor de consumenten zorgt er dan weer voor dat ook zij eerder bij de lokale handel weer aankopen in plaats van bij om multinationals. Kortom een ideaal extra verkoopkanaal voor je zaak. Lokale handel staat centraal bij RES: internationale winkelketens en grote ondernemingen worden niet toegestaan in het netwerk.
Consumenten
Voor consumenten biedt RES een extra koopkracht. Via het RES SWAP platform kan je als consument voordelig RES aankopen van RES-handelaars. Je ruilt je euro’s om naar RES en krijgt hiervoor in de plaats extra RES van de handelaar die de SWAP-deal heeft geplaatst. Nadien kan je je RES spenderen bij al onze aangesloten RES-handelaars!
Visie RES
Duurzaamheid
RES geeft zuurstof aan de lokale economie door er voor te zorgen dat het geld steeds lokaal blijft.
Transparantie
Door de coöperatieve structuur van de organisatie zijn de aangesloten handelaars steeds op de hoogte van de ontwikkelingen en resultaten.
Innovatie
Stilstaan is achteruitgaan. Zowel op technisch als menselijk vlak staat verbeteren centraal.
Samenwerking
Samenkomen is een begin, samenblijven is vooruitgang, samenwerken is succes.
Integriteit
Eerlijkheid en vertrouwen zijn de basis van een goede zakelijke relatie.