Geschiedenis
RES, moderne ruilhandel sinds 1995
RES lanceert versie 3.0.1. van de RES APP : vanaf nu is RES MOBILE PAYMENT een feit. Op 1 december werd tevens RES SWAP gelanceerd, een nieuw en revolutionair concept voor consumenten.
Ook RES wordt zwaar getrokken door de Corona – Covid 19 crisis. Meer dan 80 % van de RES-leden zijn horeca, detailzaken, persoonlijke zorgen, evenementen en toeleveranciers. Daarom past RES het business model aan en neemt alle voorbereidingen om zoveel mogelijk geautomatiseerd en online te gaan.
Op 18 april werden de RES PREPAID-activiteiten voor consumenten noodgedwongen – door een wetswijziging – stopgezet. Dit had tot gevolg dat het business-model volledig moest herschikt worden. Niettegenstaande blijft het vertrouwen in het netwerk gehandhaafd en werden er voor 39.028100,54 RES aankopen gedaan.
We noteren een recordaantal nieuwe inschrijvingen. Maar liefst 1.486 handelaars openden een RES-rekening. Ook het aantal transacties bereikt een nieuwe piek : we registreerden 411.519 transacties ter waarde van bijna 57 miljoen RES.
Er wordt constant geïnvesteerd in nieuwe medewerkers. Het RES-team bestaat intussen uit 30 medewerkers.
RES blaast 20 kaarsjes uit en viert dat het ganse jaar. Eind oktober organiseerde RES een 2-daags evenement in de Brabanthal te Leuven met een RES-beurs met 200 standhouders en een gala-avond met 500 genodigden.
Er zijn ondertussen iets meer dan 11.600 particuliere RES PREPAID-kaarthouders.
Er word in 2016 voor bijna 43 miljoen RES aangekocht.
Nieuwe kantoren worden aangekocht en ingericht en begin oktober verhuist RES van de Vismarkt naar Mercatorpad 9 in Leuven.
Alle vennootschappen die betrokken zijn bij de RES-organisatie sluiten het boekjaar 2014 af met winst.
In totaal werd door de RES-vennootschappen in 2014 een winst na belastingen van 222.127,49 € gerealiseerd. De verwachtingen na het doorvoeren van de wijzigingen in het RES-business concept, werden en worden dus gerealiseerd. Deze trend zet zich door in 2015 met een stijging van meer dan 30% !
Intussen zijn er meer dan 4.000 particuliere RES PREPAID-kaarten actief, die voor 250.000 RES aankopen realiseren per maand.
Het team van commerciële medewerkers wordt uitgebreid – met resultaat : per maand openen 50 tot 100 handelaars een RES-rekening.
Het RES-pilootproject in Girona (Catalonië) verloopt succesvol. Eind 2013 zijn er meer dan 300 lokale handelaars en ondernemers aangesloten en honderden particuliere RES-betaalkaarten in circulatie gebracht.
De RES-betaalkaart kan zowel in België als in Catalonië gebruikt worden.
December: dé mijlpaal voor RES : RES krijgt toegang tot het Atos/Banksys –terminal netwerk.
Januari: RES ondertekent een overeenkomst met professor Peppluis de la Rosa om op te starten in Girona/Catalonie. Er wordt een spin off opgericht – Social Currencies Mangement - in samenwerking met de Universiteit van Girona.
RES bereidt zich voor op de grote doorbraak in de markt. Er wordt een totaal nieuwe software besteld. Rue de Net en Rogg.is uit IJsland zullen dit softwarepakket ontwikkelen. Dit pakket is gebaseerd op Microsoft Navision.
De RES PREPAID-kaart voor consumenten wordt gelanceerd.
RES start op in Frankrijk.
Oktober - RES – Hét andere geld! nu naast B2B, B2C nu ook C2C! (lees meer)
December : RES-Hét andere geld! brengt de unieke herlaadbare RES-cadeaubon voor particulieren op de markt. Particulieren kunnen nu RES-euro’s aankopen aan 10 % korting !
De Algemene Vergadering van RES cvba dd. 20 maart 2009 heeft de beslissing genomen om Dhr. Peter Bruggeman van het kantoor VGD – Bedrijfsrevisoren, met maatschappelijke zetel te Brussel, Burgemeester Etienne Demunterlaan 5, aan te stellen als Commissaris van de vennootschap en dit voor een periode van drie jaar.
In 2008 wordt de kaap van 35.000.000 RES-euro aan transacties overschreden ! (aankopen + verkopen).
December 2008 - Historische mijlpaal bij RES-Hét andere geld ! CCV CARDFON heeft een samenwerkingsakkoord afgesloten met RES.
Vanaf nu is het mogelijk om RES-euro betalingen te verwerken via de CCV CARDFON – Omni, Carty Smart en Carty Budget terminals. Ook de RES PLUS–transacties (betalingen ontvangen en RES PLUS euro-kortingen) zijn mogelijk via deze terminals.
November - Akkoord Federale Overheidsdienst Financiën.
Dit akkoord bevat een gedetailleerde regeling naar de toekomst toe met betrekking tot de wijze waarop alle RES-rekeningen, RES-kredieten en RES-leningen voortaan in de boekhouding en de jaarrekening en haar bijlagen van de CVBA RES zullen worden veruitwendigd.
Op die wijze draagt het bereikte akkoord in grote mate bij tot een verdere optimalisering van de transparantie en de externe controlemogelijkheid van de verschillende verrichtingen die binnen RES plaatsgrijpen.
Juli - RES PLUS
Het Ministerie van Economische Zaken en het Ministerie van Middenstand FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie kent op 10/07/07 het inschrijvingsnummer A3261 toe aan Admin Leuven bvba, Vismarkt 10 B te 3000 LEUVEN, organisator van het RES PLUS LOYALTY kaart concept.
Januari 2006 : RES BARTER SYSTEM wordt RES – Hét andere Geld!
Er zijn reeds meer dan 75.000 RES kaarthouders in België. (5.000 RES handelaars en 70.000 consumenten). De omzet overstijgt 30 miljoen RES-euro per jaar.
Oktober 2005 - Reorganisatie - de uitbatingsvennootschap R.E.Management nv word vervangen door ADMIN LEUVEN BVBA en het commerciële netwerk van RES-agenturen wordt eveneens gereorganiseerd.
Na de vlekkeloze omschakeling naar de euro is 19 oktober 2003 een mijlpaal in de RES Geschiedenis.
De RES betaalkaart en de RES terminal worden operationeel, en bovendien wordt het RES PLUS Loyalty programma voorgesteld aan de nationale en internationale pers tijdens de 1° RES BARTER BEURS op de Heyzel te Brussel, waaraan meer dan 100 standhouders deelnemen.
Na de oprichting in 1995, door Walther Smets, wordt vanuit Leuven het netwerk uitgebouwd tot 3000 handelaars.