Getuigenis van Luigi Moioli (Bodart Opticiens)

Bodart Opticiens werd in 1959 opgericht door Georges Bodart, die tot de beste opticiens van België gerekend wordt. Het merk bestaat al meer dan 60 jaar en de zaak is ook een erkende hofleverancier.

 

De komst van nieuwe klanten, zowel particulieren als bedrijven, is zeer welkom.  

 

Hoe ben je bij “Bodart Opticiens” terechtgekomen?
Luigi Moioli: Jacques, de zoon van Georges Bodart, nam het bedrijf over in de jaren ‘90 en ik ben in 2006 in dienst getreden. In 2008 nam ik de leiding van de brillenafdeling over. Vier jaar later kocht ik het bedrijf omdat de nieuwe generatie Bodarts andere professionele plannen had.

In welk opzicht maken jullie het “verschil” ten opzichte van andere opticiens?
Luigi : Wij zijn een team van zeven vakbekwame opticiens die steeds op zoek gaan naar nieuwe uitdagingen. Al in de jaren ‘50 bood Bodart unieke diensten aan voor mensen met zeer specifieke behoeften. In de loop der jaren hebben wij deze kennis in ere gehouden. Wij bieden een unieke keuze aan brilmonturen - op maat indien gewenst - en werken samen met de beste glazenmakers op de markt. Jong en oud kan in de winkel terecht, voor baby’s hebben we specifieke hulpmiddelen die aangepast zijn aan hun jonge leeftijd. Je kan onze glazen ook online bestellen. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in specifiekere lenzen zoals harde lenzen, die ook 's nachts gedragen kunnen worden. Deze producten worden op maat gemaakt en kunnen alleen in de winkel besteld worden. Bovenop het reguliere aanbod hebben we ook een ‘low vision’-afdeling opgericht waar klanten verschillende apparaten, zoals vergrotingsbrillen of leesschermen, onder de beste omstandigheden kunnen uitproberen.

Welke garanties biedt Bodart aan de klanten?
Luigi :
We bieden een garantie van twee jaar voor fabricagefouten bij onze brillen en lenzen, maar wij bieden ook de “comfort”-garantie: indien binnen zes maanden na de aankoop van een volledige uitrusting (montuur + glazen) ondanks diverse aanpassingen, de gekozen bril nog steeds een probleem zou vormen (pijnlijke neus, montuur die voortdurend van de neus glijdt) vervangen we deze door een ander model. Als je brillenglazen te beschadigd zijn om in de nieuwe montuur te plaatsen, dan zullen wij ze gratis vervangen!
Bij de aankoop van brillenglazen van het merk Rodenstock is ook een omniumverzekering inbegrepen die breuk, verlies of diefstal dekt.

Welke nieuwigheden zijn er geïntroduceerd sinds je voor het bedrijf werkt?
Luigi :
In 2014 hebben we de winkelruimte op het gelijkvloers aangekocht en volledig verbouwd. We zijn momenteel ons merk aan het moderniseren en daar hoort een gloednieuwe huisstijl bij. Voor het einde van 2019 zal onze ruimte omgebouwd worden naar een volledig open atelier.

Bent u tevreden over het RES-netwerk en -diensten?
Luigi: Zeker. Deze aanpak werkt heel goed voor ons en heeft ons in 2018 een extra omzet van 20.000 euro opgeleverd. De komst van nieuwe klanten, zowel particulieren als bedrijven, is zeer welkom. Verder kunnen we ons volledig vinden in een netwerk dat zich ver weg houdt van de grote, onpersoonlijke ketens. Wij gebruiken onze RES vooral voor drukwerk of telefoniediensten. Je hoeft echt niet ver te zoeken om een RES-leverancier te vinden die je graag verder helpt.

 

BODART OPTICIENS

Brussel
Moioli Luigi
02 219 30 60
www.bodartopticiens.be
RES-lid sinds mei 2016
100% RES

RES gebruikt cookies om u online de beste ervaring aan te bieden. Door onze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Als u meer wilt weten over cookies en hoe ze te beheren kijk dan op onze privacy- en Cookiebeleid of sluit en accepteer