Getuigenis van Michel Koch & Michel Puttaert (Publica Promotion)

Vindt u het ook zo fijn dat u in de wachtkamer van uw dokter, tandarts, kinesist, kapster, schoonheidspecialiste of bedrijfslobby een stel recente magazines kan lezen die nog niet beduimeld zijn of er niet uit zien als een slap vod? Dan is de kans groot dat ze van Publica Promotion komen, een succesvol samenwerkingsverband tussen Michel Koch en Michel Puttaert. Zij verkopen een unieke abonnementsformule waarbij u elke maand een nieuwe bundel ongebruikte en recente lifestylemagazines bekomt uit onverkochte publicaties. 

“Onze flexibele abonnementsformule met recente lifestylemagazines voor uw wachtkamer vormt een essentiële factor in het imago van uw praktijk of zaak!”

 

Jullie kennen elkaar bijna 30 jaar professioneel?
Michel Koch: Dat klopt, Michel Puttaert startte bij mij als 19-jarige stagiair en kwam in dienst als 21-jarige. Door zijn perfecte tweetaligheid vroeg ik hem om de Vlaamse markt uit te bouwen zodat ik me kon blijven focussen op de Franstalige markt van wachttruimtes en op de Franstalige uitgeverijen. 
Michel Puttaert: Ik vond dat toen een heel boeiend en uitdagend project. Het is ook een zaak van sensibilizering. Want een ontvangstruimte weerspiegelt in belangrijke mate het imago van een kabinet of praktijk, en dat begint al bij de wachtlectuur die er ligt. Vlaanderen is inmiddels dermate warm gemaakt dat ik momenteel ook op de Nederlandse markt werk, maar dit onder mijn eigen Press Evolution bvba die ik al in 1998 oprichtte.           

Hoe loopt zo’n abonnement voor de wachtruimte concreet?
Michel Koch: We laten de keuze tussen een abonnementsformule van 4, 6 of 11 leveringen per jaar, respectievelijk aan 60, 90 en 145 euro. En je krijgt hier bovenop altijd 1, 2 of 3 maanden gratis. Het gaat telkens om een bundel van 15 recente en ongebruikte magazines, die uw eigendom blijven. Abonnementen kunnen bovendien eenzijdig door u opgezegd worden.  

Michel Puttaert, u bent sinds 2003 ook uitgever van uw eigen Break Magazine?
Michel Puttaert: Een aantal RES-leden zullen dit glossy lifestyle magazine ongetwijfeld kennen, omdat ze er al in hebben geadverteerd aan 100% RES. Het wordt ook via Publica Promotion verspreid via een gesegmenteerd distributienetwerk van 700 adressen en in de onthaalruimtes en wachtzalen van vrije beroepen en openbare ruimtes. Voor de adverteerders is daardoor het leesbereik verzekerd.

Welke rol speelt RES in uw bedrijfsvoering?
Michel Puttaert: Los van de extra klanten en dus meeromzet hou ik aan de RES-community vooral veel vrienden over! Ik denk er nu ook aan om een deel van mijn loon uit te betalen in RES, zodat ik daarmee privé-uitgaven kan financieren.   

 

Publica Promotion
Wauthier-Braine
Michel Koch
0477 93 40 95
www.publicapromotion.be
100 RES%

Press Evolution bvba
Elsene
Michel Puttaert
0477 50 05 69
www.breakmagazine.be
RES-lid sinds 1998
100% RES voor pub in Break magazine

 

RES gebruikt cookies om u online de beste ervaring aan te bieden. Door onze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Als u meer wilt weten over cookies en hoe ze te beheren kijk dan op onze privacy- en Cookiebeleid of sluit en accepteer