Getuigenis van Filiep D’hont (Ad Crea)

Filiep D’hont beleefde met zijn grafisch bureau Ad Crea topjaren met de creatie van visitekaartjes en met gepersonaliseerde menukaarten en horeca-placemats. Maar onder druk van internet en de digitale revolutie herdacht en diversifieerde hij zijn aanbod. Vandaag pakt hij uit met het concept ‘W8TV’, of voluit Wacht-TV, een publicitaire eyecatcher. Want op een ledscherm komen advertenties of informatie voor klanten of toevallige voorbijgangers. En dit in locaties en winkels met heel veel passage zoals broodjeszaken, frituren of fitnessclubs. Een win-win, zo blijkt. 

“Met onze Wacht-TV gaan we de prospectie naar de RES-leden de komende maanden opvoeren!”

 

W8TV werkt op 2 niveau’s?
Filiep D’hont: Klopt. Enerzijds mikken we op winkels die via hun Wacht-TV hun eigen promoties, acties, nieuwigheden projecteren. Wij zorgen voor een aansprekende tekst en brengen alles professioneel in lay-out. Anderzijds gaan we zelf een aantal goed draaiende horecazaken of fitnessclubs selecteren op basis van hun passage, zo’n 8 à 12.000 bezoekers per maand. Daar plaatsen we dan TV-ledscreens met publiciteit van de zaak zelf, maar zoeken we ook andere adverteerders die ons daarvoor betalen.

U hebt vaste en modulaire formules?
Filiep: We hebben om te starten zeer flexibele formules van 39, 49 en 59 euro/maand. De klant bepaalt zelf de regio waar zijn advertentie op het scherm verschijnt en ook wanneer. Ofwel gaat het om een formule met vaste presentatie (bv. kledingzaak), ofwel om een modulaire presentatie (bvb. publicatie van dagschotels).  Op uw vraag kunnen we op afstand inloggen op uw TV-scherm en wijzigingen aanbrengen. We leveren ook TV-screens, maar als de klant al een TV-scherm heeft, geen enkel probleem. Wij kunnen zijn scherm perfect lay-outen en programmeren met onze software.  Zorgt een klant zelf voor adverteerders, dan factureren wij rechtstreeks aan de adverteerder en krijgt hij het TV-scherm in bruikleen.

Hoever staat u reeds met uw pilootproject?
Filiep: Momenteel werken we het concept uit in West-Vlaanderen om het daarna verder uit te rollen. We hebben momenteel 8 toplocaties en willen er tegen eind van dit jaar zo’n 25-tal.

Het RES-netwerk is dus een interessante vijver om in te vissen? 
Filiep: Sowieso! Momenteel hebben we een 3-tal RES-klanten, maar we gaan de prospectie uiteraard opvoeren in de komende maanden, althans in West-Vlaanderen. Maar geïnteresseerde RES-leden uit alle regio’s mogen me nu al contacteren. Mijn eigen RES-inkomsten kan ik alvast commercieel kwijt bij een aantal RES-drukkerijen en privématig ontdek ik graag in het hele land REStaurants of B&B’s waar ik anders wellicht niet was gekomen.

 

Ad Crea
Egem
Filiep D’hondt
0476 26 17 67
http://w8tv.be/
www.adcrea.be
RES-lid sinds 2004
RES-% te onderhandelen

RES gebruikt cookies om u online de beste ervaring aan te bieden. Door onze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Als u meer wilt weten over cookies en hoe ze te beheren kijk dan op onze privacy- en Cookiebeleid of sluit en accepteer