Getuigenis van Bernard Frisque (VIP Pass)

 

Bernard Frisque ontwikkelde een marketingconcept dat naar eigen weten nog nergens anders wordt toegepast. VIP PASS moet zowel de culinaire fijnproever, de de toevallig hongerige als avontuurlijke klant verleiden om restaurants en gerechten tegen lage prijzen te ontdekken. Maar ook voor de RES-horecaleden is het een uitstekende marketingtool om kalme periodes of kalmere dagen te overbruggen met nieuwe klanten.  En nieuwe klanten… is dat niet perfect de belofte die RES ook wil vervullen?

 

Hoe werkt dit restaurantconcept?
Bernard Frisque: De VIP PASS is zowel een voordeelkaart als een online gids van alle restaurants die aan de pashouder lagere prijzen aanbieden. De deals, die variëren tussen de 20% en 50% korting, worden aangeboden door de restaurateurs op dagelijkse of wekelijkse basis. De klant koopt een gepersonaliseerde pas aan voor 59 euro die jaarlijks hernieuwbaar is. Er is geen specifieke app, maar men kan perfect op zijn smartphone de beschikbare aanbiedingen verifiëren door de e-mobile vriendelijke www.vippass.be te consulteren. Men reserveert, eet en bekomt een prijsvoordeel op vertoon van de VIP PASS.  

Hoe kwam u op dit idee?
Bernard: Ik heb 10 jaar restaurant Grauda gerund en zocht een nieuwe uitdaging binnen de horeca waarin ik mijn knowhow kon verzilveren. Ik liet een marktonderzoek doen bij 30.000 restaurantbezoekers met de vraag welk kortingspercentage hen deed beslissen om een specifiek restaurant te bezoeken. Dat percentage bleek 30% korting te zijn, en voor mij de start om restaurants te contacteren met die kennis.

Wat te doen bij concrete interesse?
Bernard: RES-horecaleden die aansluiten, betalen mij helemaal geen commissie op hun verkopen. RES-leden mogen die VIP PASS betalen aan 100% RES, maar ze moeten me wel een email sturen en zeggen dat ze RES-lid zijn. Via mijn website kan je immers alleen in cash betalen. Ik heb ook interessante prijzen voor wie de VIP PASS als cadeaubon wil schenken: 10 passen aan 49 euro, 100 passen aan 39 euro.

Hoe evolueert het succes van de VIP PASS?
Bernard: Die voordeelkaart is nog maar een jaar operationeel maar ik kan nu al zeggen dat het een succes is! Ik heb eerst de restaurants in Wallonië en Brussel aangepakt en binnenkort volgt Vlaanderen. We hebben nog niet echt prospectie gevoerd naar RES-horecaleden, dat ben ik van plan samen met RES-agent Benoit Demars. Maar de REStaurants die nu al bij ons zijn aangesloten, aanvaarden naast 100% RES ook de VIP PASS-korting. Het enthousiasme is er dus zeker!

 

VIP Pass
Brussel
Bernard Frisque
0494 83 40 07
www.vippass.be
RES-lid sedert eind 2015

100% RES

RES gebruikt cookies om u online de beste ervaring aan te bieden. Door onze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Als u meer wilt weten over cookies en hoe ze te beheren kijk dan op onze privacy- en Cookiebeleid of sluit en accepteer