Getuigenis van Caroline Blondeel (Dierenrijk Animalia)

Sommige mensen maken van hun passie hun beroep. Zo ook Caroline Blondeel die, na een jarenlange carrière in de verkoop, haar eigen dierenspeciaalzaak opende op 4 oktober 2014 in het centrum van Rillaar. De symboliek van die datum is niet onbelangrijk, want het was de dierendag van dat jaar. Liefde en respect voor dieren is dan ook dermate belangrijk voor Caroline dat ze zelf ook kweekt.

“Ik prijs me gelukkig dat de balans van mijn RES-inkomsten en RES-uitgaven goed in evenwicht blijft!”

Animalia is bewust geen franchisewinkel?
Caroline Blondeel: Klopt, Animalia is volledig mijn eigen kindje. Ik vind het belangrijk om mijn eigen ding te kunnen doen en daarom wou ik zeker geen franchiseformule waarin je vast zit aan de inrichting en aan vaste leveranciers en vast aanbod. Ik kweek ook zelf de dieren die ik verkoop, zodat ik controle hou op hun levensloop en hun kweekprogramma.  Anderzijds moet je wel harder werken dan in franchise, want je moet het allemaal alleen uitzoeken: prospectie, voorraden inschatten en beheren, de webshop managen, etc. Maar als je gepassioneerd bent, lukt dat allemaal hoor. 

Waarom moeten dierenliefhebbers bij jou komen en niet bij een ander?
Caroline: We hebben zowat 5.000 producten op 1.000 m² dierenplezier. De huisdieren die we verkopen, worden hier in de beste omstandigheden gekweekt, denk maar aan knaagdieren, legkippen, vogels, vissen… Ook wie op zoek is naar de gepaste voeders en/of accessoires voor zijn favoriete huisdier of wie worstelt met vragen over de behandeling van zijn huisdier krijgt van mij deskundig advies. Uiteraard zijn de huisdieren zoals honden en katten zelf ook altijd welkom voor een bezoekje, als er bv. moet gekozen worden voor een mand, kooi of hok waarin ze zich moeten thuis voelen.

Hoe zie je het belang van e-commerce in je business?
Caroline: Recent heb ik ook een webshop opgestart. Daar kan je tegenwoordig niet meer onderuit. We verzenden ook gratis. Belangrijk is dat je surfers ook fysiek naar jouw winkel komen nadat ze iets online gezien hebben, of dat ze na hun bezoek aan jouw winkel ter plekke aankopen of nadien via jouw webshop bestellen. Dat blijft een uitdaging!

Welke rol speelt RES in jouw bedrijfsvoering?
Caroline: Zoals beloofd, zorgt RES voor nieuwe klanten en dus meer omzet. De RES-klant komt minder langs dan particuliere klanten, maar koopt méér. Ik prijs me gelukkig dat de balans van mijn RES-inkomsten en RES-uitgaven goed in evenwicht blijft. Ik kan er mijn vaste leveranciers weliswaar niet mee betalen, maar wel uitgaven voor events of opendeurdag en de installatie van een alarmsysteem. Voorlopig besteed ik RES niet privématig. Ik zoek momenteel wel een DHZ-zaak waar ik houten platen kan aankopen.

 

Dierenrijk Animalia

Caroline Blondeel
Rillaar
016 50 06 08
www.animaliadierenspeciaalzaak.be
RES-lid sedert midden 2015

50% RES (tot 250 RES/aankoop)

RES gebruikt cookies om u online de beste ervaring aan te bieden. Door onze website te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Als u meer wilt weten over cookies en hoe ze te beheren kijk dan op onze privacy- en Cookiebeleid of sluit en accepteer